cialis 20mg rezeptfrei billig kaufen rx-kaufen.online, Cialis permesso alle persone con diverse patologie concomitanti, che non ha bisogno di seguire una dieta speciale o prendere le medicine ad una certa ora del giorno acquistare cialis on line, Todos los ingredientes de Cialis sin receta son de alta calidad. Porque cuando la gente habla del área íntima de cada pareja comprar-rx.online omprar Cialis,
1.jpg2.jpg3.jpg4.JPG5.JPG

UPAŁY – JAK SIĘ ZACHOWAĆ, BY CHRONIĆ SWÓJ ORGANIZM

Zgodnie z prognozą IMGW w ciągu najbliższego tygodnia na obszarze całego kraju będzie utrzymywała się bardzo wysoka temperatura (od 30°C do 37°C). Synoptycy twierdzą, że należy spodziewać się burz, miejscami z gradem, głównie w południowo-zachodniej części kraju.

Utrzymywanie się wysokiej temperatury powietrza na obszarze całego kraju przez niemal tydzień może mieć negatywne skutki dla zdrowia i życia ludzi, ruchu kołowego i szynowego, funkcjonowania systemu elektroenergetycznego i sieci wodociągowej, a także dla zagrożenia pożarowego w lasach.

Upał to intensywne oddziaływanie promieni słonecznych na nas i otoczenie. Zjawisku temu towarzyszy wysoka temperatura powietrza, przekraczająca 30 stopni Celsjusza. Zbyt długie spędzanie czasu w słońcu lub przegrzanym miejscu może spowodować schorzenia termiczne. Aby skutecznie chronić nasz organizm przed nadmiernym przegraniem, należy:

  • Ograniczać przebywanie na słońcu zwłaszcza w okresie najintensywniejszego działania jego promieni, dotyczy to zwłaszcza dzieci i osób starszych,
  • Zamontować zacienienia, zasłony lub żaluzje na okna oświetlane przez poranne i popołudniowe słońce,
  • Przebywać wewnątrz pomieszczeń tak długo, jak to możliwe. Jeśli nie masz klimatyzacji, przebywaj na najniższym poziomie budynku poza zasięgiem światła słonecznego,
  • Spożywać zbilansowane, lekkie posiłki, bazujące na owocach i warzywach, które dostarczają organizmowi niezbędnych składników mineralnych i witamin, a unikać tłustych, smażonych i wysokokalorycznych dań, które dodatkowo obciążają i tak zmęczony upałem organizm,
  • Regularnie pić duże ilości płynów, najlepiej wody niegazowanej. Osoby cierpiące na epilepsję oraz schorzenia serca, nerek lub wątroby, będące na nisko-wodnej diecie, oraz mające problemy z utrzymaniem płynów, powinni skontaktować się z lekarzem przed zwiększonym przyjmowaniem płynów,
  • Ubierać się w luźne i przewiewne rzeczy zakrywające możliwie największą powierzchnię skóry. Lekka odzież z tkanin naturalnych o jasnych kolorach, odbija ciepło i promieniowanie słońca oraz pomaga utrzymać normalną temperaturę ciała,
  • Ograniczać przyjmowanie napojów alkoholowych. Mimo, że piwo i napoje alkoholowe zdają się zaspakajać pragnienie, to zazwyczaj powodują dalsze odwodnienie organizmu.
  • Unikać picia kawy oraz napojów zawierających duże ilości cukru, które sprzyjają odwadnianiu organizmu i wypłukiwaniu z niego minerałów i elektrolitów,
  • Pozwalać swojemu organizmowi przystosować się do wysokich temperatur w ciągu pierwszych 2-ch 3-ch dni fali upałów,
  • Chronić twarz i głowę poprzez noszenie kapelusza z szerokim rondem,
  • Unikać zbytniego nasłonecznienia. Opalenizna spowalnia zdolność do samoczynnego chłodzenia się. Używać należy  środków ochrony przed promieniami słonecznymi o wysokim współczynniku ochrony,
  • Unikać gwałtownych zmian temperatury. Chłodny prysznic natychmiast po przebywaniu w upale może spowodować wystąpienie efektu hipotermii, zwłaszcza u starszych i bardzo młodych ludzi,
  • Zwolnić tryb życia. Zredukować  lub przeorganizować wyczerpujące zajęcia. Zażywać dużo wypoczynku, aby umożliwić działanie naturalnego systemu chłodzenia swojego organizmu,
  • Zadbać o zwierzęta, chronić je przed słońcem i zapewnić wodę do picia, gdyż wysokie temperatury również u nich mogą spowodować przegrzanie ciała,
  • Unikać forsownego wysiłku, który może doprowadzić do odwodnienia, skurczów mięśni spowodowanych odwodnieniem i utratą minerałów, silnego przegrzania organizmu i wreszcie udaru cieplnego,
  • Pod żadnym pozorem nie zostawiać dzieci i zwierząt w zaparkowanych pojazdach. Temperatura w nagrzanym samochodzie może przekraczać 50-55°C i będzie śmiertelna dla każdego żywego organizmu,
  • Będąc w podróży, należy częściej robić przerwy i odpoczywać w zacienionych miejscach, by złagodzić negatywny wpływ wysokich temperatur na koncentrację,
  • Osoby, które pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach, nie powinny od razu wychodzić na zewnątrz, bezpośrednio na upał, może to spowodować szok termiczny, zwłaszcza u starszych i bardzo młodych ludzi,
  • W przypadku stwierdzenia oparzeń, zawrotów głowy, osłabienia, odczuwania niepokoju, dotkliwego pragnienia czy bólu głowy skontaktować się należy z dyspozytorem medycznym bądź z lekarzem. Jeśli to możliwe, należy przenieść się w chłodne miejsce,
  • Osoby przyjmujące leki, powinny być w kontakcie z lekarzem, aby kontrolować jaki wpływ mają one na termoregulację i równowagę wodno-elektrolitową.

Zbyt intensywny wysiłek w czasie upału, spędzanie zbyt długiego czasu na słońcu albo zbyt długie przebywanie w przegrzanym miejscu może spowodować uraz termiczny w postaci oparzenia słonecznego lub przegrzania.

KRÓTKI PORADNIK:

Oparzenia słoneczne
Objawy: zaczerwienienie i bolesność skóry, możliwe swędzenie, pęcherze, gorączka, ból głowy.
Pierwsza pomoc: weź chłodny prysznic, użyj mydła, aby usunąć olejki (kremy). Miejsca oparzone polewaj dużą ilością zimnej wody. Jeśli na skórze wystąpią pęcherze, zrób suchy, sterylny opatrunek i skorzystaj z pomocy lekarza.

Przegrzanie
Objawy: Osłabienie, zawroty głowy, pragnienie, nudności i wymioty, kurcze mięśni (zwłaszcza nóg i brzucha), utrata przytomności.
Pierwsza pomoc: Połóż poszkodowaną osobę w chłodnym miejscu (nogi unieś na wysokości 20-30 cm). Poluzuj ubranie. Użyj zimnej, mokrej tkaniny jako okładu do obniżenia temperatury ciała. Podawaj do picia wodę z solą małymi łykami. Jeśli wystąpią nudności, odstaw wodę. Jeśli wystąpią wymioty, szukaj natychmiastowej pomocy medycznej. W przypadku utraty przytomności przy wyczuwalnym oddechu i tętnie, ułóż poszkodowanego na boku.


PAMIĘTAJ:

  • Aby podczas suszy ograniczyć zużycie wody. Podlewanie trawników i mycie samochodów marnotrawi wodę,
  • Nie spożywać alkoholu nad wodą i nie kąpać się po jego spożyciu,
  • Będąc nad wodą nie wolno gwałtownie wchodzić do niej bezpośrednio po opalaniu. Zanim zaczniemy pływać, należy opłukać ciało wodą, do której wchodzimy i dopiero powoli się do niej zanurzyć,
  • Na tzw. „dzikich kąpieliskach” obowiązuje zakaz kąpieli. Za nieprzestrzeganie tego przepisu grozi mandat karny w wysokości do 250 złotych. Zdecydowana większość wypadków zdarza się właśnie w miejscach nieprzeznaczonych do kąpieli i pozostających bez nadzoru ratowniczego. W związku z tym, że na terenie gminy Olszewo-Borki nie ma strzeżonych kąpielisk, nie ma też możliwości kąpieli. W czerwcu br. na „dzikich kąpieliskach” postawione zostały tabliczki z zakazem kąpieli. Jeśli się kąpiesz w miejscach niestrzeżonych, ryzykujesz życie i robisz to na własną odpowiedzialność. Do sierpnia br. utopiło się już w Polsce ponad 200 osób.
Hydroquinone and retin a cream buy retinol cream
Copyright - All Rights Reserved
Urzad Gminy Olszewo-Borki
ul. Wl. Broniewskiego 13, 07-415 Olszewo - Borki, tel: (29) 761-31-07

Strona ta wykorzystuje pliki cookies w celu realizacji swoich usług i funkcji zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz samodzielnie dostosować warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

Akceptuj pliki cookie dla tej strony.

EU Cookie Directive Module Information